DMR SECT rám
Lahůdka mezi dirtovými rámy od kultovní anglické značky DMR Bikes.
DMR patří do skutečné špičky mezi tvůrci dirtových produktů a SECT je špičkou v DMR nabídce. Je to puristický hardcore Dirt rám.
Je vyroben nejnovější technologií - vícenásobně zeslabovaná trubková sada z prémiové CrMo slitiny s tepelnou úpravou po svaření procesem HT. Díky tomu je slitina až o 40% pevnější oproti standardní.
Na vývoji se podílela řada týmových jezdců DMR v čele se slavným Olly Willkinsonem.
Dirtová geometrie s velmi krátkou zadní stavbou vychází z nejnovějších trendů ježdění se zaměřením na nové rychlé traily a vyšší skoky. Nabízí rychlou a hravou reakci a přitom stabilitu ve vzduchu. Velmi ochotně je do skoků. V přední části je víc než dostatečný prostor pro barspiny.
DMR ICT ověřená CNC Tapered integrovaná hlavová trubka umožňuje použití vidlic s taper krkem, které jsou odolnější a pevnější.
Patentované Taperlock patky (nepotřebujete napínáky a přesto je náboj přesně zafixován na místě).
Gussety, Navářky na kotoučovky, block joke ...
Euro BB střed.
Váha 2,37 kg.
Geometrie:
69º head angle
71º seattube angle
570mm toptube length
652mm front centre
390mm rear centre
1041mm wheelbase
115mm headtube length
330mm seattube length
27.2 Seatpost Diameter
Bottom Bracket Drop 25mm
“The Sect frame is a culmination of years of experience building frames and riding dirt. Every part of the bike has been re-thought, from front to back: The tapered head tube is light and stiff and allows the use of lighter and stiffer forks. The head angle is 69º – the magic number for stability at speed and easy spinning. You feel real safe spinning big jumps, not too twitchy. The front end of the bike allows room for barspins, we made sure that you don’t have to move your feet, even with 175 cranks. For the stand over we wanted to show as little post as possible without having the seat touch the rear wheel. This is purely aesthetic but makes a difference in the appearance of your build. Its still super low for can tricks and tables. The rear end is obviously as short as possible, making the bike easy to spin and fun to manual and throw around. Its finished off with taper lock dropouts – No need to run tugs and your wheel can never move in the dropout, no matter how big you case. All of this is built from DMR heat treated, double butted Chromo and weighs in at 2.37kgs” Olly Wilkins, Team rider/Brand manager