Mondraker Factor - kvalitní Trail / XC bike navržený pokrokovou Forward Geometrií na kolech 27,5"/650B a zdvihem 120 mm, který je postaven s využítím nejpokročilejších technologií - Zero Suspension System, Stealth EVO alloy Structure a Forward Geometrie.
Pro novou sezónu dostala řada Factor výrazně vylepšený rám pocházející ze špičkového Foxy Evo.

Klíčové vlastnosti:
_MONDRAKER STEALTH EVO 6061 + SAT HYDROFORM TUBING + FORWARD GEOMETRY FRAME
_MONDRAKER ZERO SUPENSION SYSTEM, 120MM
_ROCKSHOX 30 SILVER TK SOLO AIR 120MM FORK
_X-FUSION O2 PRO RL LOCK OUT REAR SHOCK
_SHIMANO M-355 180/160MM DISC BRAKES
_SRAM GX / SRAM S1000 DRIVE 2X10S DRIVETRAIN
Specifikace
FRAME |
Factor Stealth Evo Aluminio 6061 + SAT hydroforming tubes, Zero Suspension System, Zero Suspension System, Forward Geometry, Tapered head tube, QR 9mm rear axle, BSA bottom bracket, compatible 2x, 120mm travel. |
SIZES |
S: 380mm / M: 420mm / L: 470mm / XL: 510mm |
REAR SHOCK |
X-Fusion O2 Pro RL, Settings: Rebound, compression and lock-out, 190x50mm, 22.2x8mm bushings on both sides |
REAR SHOCK SETTING |
Light compression, light rebound, standard body. |
FORK |
RockShox 30Silver 27’5 TK Solo Air 120mm, 1-1/8” aluminium steering tube, 30mm steel stanchions, Settings: Rebound, Turnkey lock-out. |
HEADSET |
|
STEM |
Onoff Stoic FG 30mm. 6061 forged aluminium. 31.8mm barbore. |
HANDLEBAR |
Onoff Notion 1.0. Aluminium 6061 double butted. 20mm rise, 740mm width, 9º backsweep, 5º upsweep, 31.8mm barbore. |
GRIPS |
Onoff Diamond, 1lock-on, 130mm. |
SEATPOST |
Onoff Notion 0-R. 2D forged head 2014 T6 aluminium. 31.6mm diameter. 400mm length |
SADDLE |
Exclusive Mondraker Factor 27’5 design. |
FRONT BRAKE |
Shimano M-365 hydraulic brake, aluminium caliper, mineral oil, resin pads, 180mm 6-hole one-piece rotor. |
REAR BRAKE |
Shimano M-365 hydraulic brake, aluminium caliper, mineral oil, resin pads, 160mm 6-hole one-piece rotor. |
BRAKE LEVERS |
Shimano M-365, anodized aluminium brake lever. |
RIMS |
MDK-XP1 27’5, 24mm external width, tubeless ready, 32 spokes |
SPOKES |
CN stainless steel round. |
FRONT HUB |
MDK-XP1 rotor, 9mm axle, cup & cone ball bearings, IS 6 bolts. |
REAR HUB |
MDK-XP1 rotor, 9mm QR axle, cup & cone ball bearings, IS 6 bolts, interchangeable freehub. |
FRONT TYRE |
Maxxis Ikon 27’5 x 2.20, Single compound, 60 TPI, Wire. |
REAR TYRE |
Maxxis Ikon 27’5 x 2.20, Single compound, 60 TPI, Wire. |
CRANKSET |
Sram S1000, forged 6066 aluminium, 24mm axle, 170mm cranks in sizes S/M and 175mm in sizes L/XL. |
CHAINRINGS |
36/22t aluminium chainrings, X-Glide. |
BOTTOM BRACKET |
Sram GXP XR, sealed bearings, 73mm. |
PEDALS |
/ |
CHAIN |
Sram PC-1031 10s |
FRONT DERAILLEUR |
Sram X5, X-Glide, High Direct Mount, upper pull, 2x10 38/36T |
REAR DERAILLEUR |
Sram GX, long cage, Exact actuation. |
GEAR SHIFTERS |
Sram Trigger X5, 1:1 Actuation. |
CASSETTE |
Sram PG-1020 11-36t 10s |
DERAILLEUR HANGER |
Mondraker M053 |
MISCELLANEOUS |
/ |
WEIGHT W/O PEDALS |
13.6kg |
FRAME = rám; SIZES = velikosti, REAR SHOCK = tlumič; FORK = vidlice; HEAD = hlavové složení; STEM = představec; HANDLEBAR = řidítka; GRIPS = gripy; SEATPOST = sedlovka; SADDLE = sedlo; FRONT BRAKE = přední brzda; REAR BRAKE = zadní brzda; LEVERS = páčky; RIMS = ráfky; SPOKES = špice/dráty; FRONT HUB = přední náboj; REAR HUB = zadní náboj; TIRES = pneumatiky; CRANKSET = kliky; BOTTOM BRACKET = středové složení; PEDALS = pedály; CHAIN = řetěz; FRONT DERRAILLEUR = přesmykač (vpředu); REAR DERRAILLEUR = měnič převodů (vzadu); SHIFTERS = řadící páčky; CASSETTE = kazeta; WEIGHT = váha
Geometrii možno přizpůsobit i volbou jednoho z Forward Geometry představců:

Technologie:
ZERO SYSTEM patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel. Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola. Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)
ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.
ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.
ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.
ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.
-----------------------
STEALTH STRUCTURE
STEALTH profilace a struktura alu trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.
Naleznete jej například na modelových řadách Summum, Dune, Foxy, Crafty, Vantage...
STEALTH 2.0 - reprezentuje další směr ve vývoji tohoto konceptu tentokrát optimalizovaný
na XC, Trail až All Mountain rámy. Stealth industriální design s charakteristickými úhly a rovnými plochami je
doplněn o propočítané upravené tvarování rámových trubek, které pro takto zaměřená kola přináší výhody v podobně
zvýšené torzní tuhosti a "reakce" na záběr. Stealth 2.0 používá také exklusivní alu slitinu z řady 6066, která
umožnila snížit vnitřní tloušťku trubek a zoptimalizovat jejich zeslabování a díky tomu dosáhnout skutečně
nadstandardně nízkých hodnot váhy rámu pro dané kategorie.
Naleznete jej například na modelových řadách Factor 27´5”, Factor 24” and Panzer...
STEALTH CARBON používá nejpokročilejší technologií ve vývoji a optimalizaci rámů Mondraker. Nejnovější a neustále
se vyvíjející technologie výroby z karbonových vláken a zkušenosti získané z technolgie Stealth umožnily dosáhnout
nejvyšší parametry účinnosti, odolosti, váhy a kvality rámů.
Hi tech Technologie výroby karbonových rámů umožňuje v dříve nedosažitelné míře optimalizovat vlastnosti každého prvku rámu
Optimalizace je díky tomu možná nejen pro každý specifický model ale také pro každou velikost rámu.
Výsledkem je neskutečně vyvážený rám s nejlepším poměrem odopnosti / strukturální tuhosti / nízké váhy a spolehlivosti
a přitom poskytnout nezaměnitelný unikátní vzhled typický pro Mondraker.
Naleznete jej například na modelových řadách:
Summum Carbon, Dune Carbon, Foxy Carbon, Podium Carbon, Chrono Carbon...
-----------------------
FORWARD GEOMETRY
Nový pokrokový pohled na konstruci a odladění geometrie kola, který všeobecně zlepšuje vaši kontrolu nad kolem víc, než si dokážete představit. Již po krátkém seznámení je řízení stabilnější, citlivější, přesnější a v důsledku toho všeho je vaše jízda rychlejší.
• VÍCE JISTOTY V PRUDKÝCH KLESÁNÍCH
Díky více předsunuté pozici přední osy je příznivější nájezdový úhel a těžiště. Natolik, že je pro jezdce skoro nemožné 'jít přes řidítka'
• VÍCE STABILITY VE VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Delší rozvor kol poskytuje více stability a jistoty na všech typech terénu.
• PŘESNĚJŠÍ PŘÍMÉ ŘÍZENÍ
Kratší představec s délkou kolem 10 mm poskytuje mnohem jemnější a přesnější ovládání. Kolo má mnohem rychlejší reakci na řízení a to navzdory delšímu rozvoru.
• VÍCE STABILITY VE STOUPÁNÍ
Kontakt předního kola s terénem je preciznější díky větší vzdálenosti střed-přední osa. Tendence k zvedání předního kola je minimální i při prudkých výjezdech.
• VÍCE JISTOTY A STABILITY V TERÉNU
Lepší rozložení váhy mezi předním a zadním kolem dává kolu obecně lepší záběr a zlepšuje i oporu v zatáčkách. Průchod těžším terénem je rychlejší.
---------------------
Geometrie
|
FRAME SIZE |
S |
M |
L |
XL |
A |
Seat Tube Lenght |
380mm |
420mm |
470mm |
510mm |
B |
Top Tube Lenght |
615mm |
635mm |
660mm |
680mm |
C |
Bottom Bracket Drop |
-12mm |
-12mm |
-12mm |
-12mm |
D |
Bottom Bracket Height |
340mm |
340mm |
340mm |
340mm |
E |
Chainstay Lenght |
430mm |
430mm |
430mm |
430mm |
F |
Seat Tube Angle, Actual |
70.5º |
70.5º |
70.5º |
70.5º |
G |
Seat Tube Angle, Effective |
75º |
75º |
75º |
75º |
H |
Head Tube Angle |
68º |
68º |
68º |
68º |
I |
Fork Offset |
42mm |
42mm |
42mm |
42mm |
J |
Wheelbase |
1161mm |
1182mm |
1209mm |
1230mm |
K |
Head Tube Lenght |
100mm |
110mm |
120mm |
130mm |
L |
Reach |
465mm |
482mm |
505mm |
523mm |
M |
Stack |
559mm |
568mm |
577mm |
587mm |