Mondraker Panzer R - pokročilý lehký Fatbike se špičkovým plně zeslabovaný Xtralite rámem a odpruženou vidlicí. Unikátní snowbike/fatbike bike se širokými pneumatikami (26x4,5"). Špičkový představitel stále populárnější kategorie FatBiků a Snowbiků.
Užijte si bez omezení si jízdů na měkkém povrchu, sněhu apod.
Neskutečná adheze vám přinese zábavu i na tvrdších površích, v klopenkách, trailech nebo pumptracku.
Navíc oceníte výbornou tlumící schopnost širokých pneumatik v kombinaci s odpruženu vidlicí
Konstruováno pomocí nejpokročilejších technologií - Forward Geometry.

KLÍČOVÉ VLASTNOSTI
_MONDRAKER XTRALITE TRIPLE BUTTED FORWARD GEOMETRY FRAME
_ROCKSHOX BLUTO 15X150MM TAPERED 120MM FORK
_SHIMANO M-506 180MM BRAKES
_MDK- FAT 80MM CUTOUTS RIMS F150MM / R190MM WHEELSET
_KENDA JUGGERNAUT 26X4.5 TIRES
_RACE FACE AEFFECT / SRAM GX 2X10 DRIVETRAIN
SPECIFIKACE:
FRAME = rám; SIZES = velikosti, REAR SHOCK = tlumič; FORK = vidlice; HEAD = hlavové složení; STEM = představec; HANDLEBAR = řidítka; GRIPS = gripy;
SEATPOST = sedlovka; SADDLE = sedlo; FRONT BRAKE = přední brzda; REAR BRAKE = zadní brzda; LEVERS = páčky; RIMS = ráfky; SPOKES = špice/dráty;
FRONT HUB = přední náboj; REAR HUB = zadní náboj; TIRES = pneumatiky; CRANKSET = kliky; BOTTOM BRACKET = středové složení; PEDALS = pedály;
CHAIN = řetěz; FRONT DERRAILLEUR = přesmykač (vpředu); REAR DERRAILLEUR = měnič převodů (vzadu); SHIFTERS = řadící páčky; CASSETTE = kazeta;
WEIGHT = váha
FRAMEPanzer Xtralite 6061 Full Butted
FORKRockShox Bluto Fatbike Fork 15x135mm tapered 120mm
HEADFsa Nº57 tapered 1-1/8”->1/5”
HANDLEBAROnoff Notion 0.2 31.8mm 740mm
GRIPSOnoff Diamond 1lock-on
SEATPOSTOnoff Notion 0-R 31.6mm 400mm
SADDLEMondraker Panzer custom design
FRONT BRAKEShimano M-506 180mm
REAR BRAKEShimano M-506 180mm
RIMSMDK FAT 80mm rim w/reduced weight cutouts
FRONT HUBMDK-FAT XP1 sealed bearings 15x150mm
REAR HUBMDK-FAT XP1 sealed bearings 12x190mm
TIRESKenda Juggernaut 26x4.5
CRANKSETRace Face Aeffect Fat 36/22T
BOTTOM BRACKETRace Face X-Type 100mm
FRONT DERRAILLEURSram X5 High direct mount S3
REAR DERRAILLEURSram GX Type2.1 Long cage 10s
SHIFTERSSram Trigger GX 2x10s
CASSETTESram PG-1020 11-36T 10s
WEIGHT15.9kg
Možná také změna délky představce

Technologie:
ZERO SYSTEM patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel. Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola. Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)
ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.
ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.
ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.
ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.
-----------------------
STEALTH
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy (například u sjezdového rámu Summum se podařilo
dosáhnout takřka neuvěřitelných 3360 g). Ušlechtilá slitina Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.
-----------------------
FORWARD GEOMETRY
Nový pokrokový pohled na konstruci a odladění geometrie kola, který všeobecně zlepšuje vaši kontrolu nad kolem víc, než si dokážete představit. Již po krátkém seznámení je řízení stabilnější, citlivější, přesnější a v důsledku toho všeho je vaše jízda rychlejší.
• VÍCE JISTOTY V PRUDKÝCH KLESÁNÍCH
Díky více předsunuté pozici přední osy je příznivější nájezdový úhel a těžiště. Natolik, že je pro jezdce skoro nemožné 'jít přes řidítka'
• VÍCE STABILITY VE VYSOKÝCH RYCHLOSTECH
Delší rozvor kol poskytuje více stability a jistoty na všech typech terénu.
• PŘESNĚJŠÍ PŘÍMÉ ŘÍZENÍ
Kratší představec s délkou kolem 10 mm poskytuje mnohem jemnější a přesnější ovládání. Kolo má mnohem rychlejší reakci na řízení a to navzdory delšímu rozvoru.
• VÍCE STABILITY VE STOUPÁNÍ
Kontakt předního kola s terénem je preciznější díky větší vzdálenosti střed-přední osa. Tendence k zvedání předního kola je minimální i při prudkých výjezdech.
• VÍCE JISTOTY A STABILITY V TERÉNU
Lepší rozložení váhy mezi předním a zadním kolem dává kolu obecně lepší záběr a zlepšuje i oporu v zatáčkách. Průchod těžším terénem je rychlejší.
---------------------
Geometrie
|
|
|
|
|
|
FRAME SIZE |
S |
M |
L |
XL |
A |
Seat Tube Length |
380mm |
430mm |
480mm |
520mm |
B |
Top Tube Length |
615mm |
635mm |
660mm |
685mm |
C |
Bottom Bracket Drop |
-65mm |
-65mm |
-65mm |
-65mm |
D |
Bottom Bracket Height |
300mm |
300mm |
300mm |
300mm |
E |
Chainstay Length |
455mm |
455mm |
455mm |
455mm |
F |
Seat Tube Angle, Actual |
73.5º |
73.5º |
73.5º |
73.5º |
G |
Seat Tube Angle, Effective |
73.5º |
73.5º |
73.5º |
73.5º |
H |
Head Tube Angle |
69.5º |
69.5º |
69.5º |
69.5º |
I |
Fork Offset |
45mm |
45mm |
45mm |
45mm |
J |
Wheelbase |
1133mm |
1154mm |
1180mm |
1206mm |
K |
Head Tube Length |
90mm |
100mm |
110mm |
125mm |
L |
Reach |
438mm |
462mm |
485mm |
505mm |
M |
Stack |
573mm |
583mm |
592mm |
606mm |