- rámová sada Mondraker Summum (DH, Freeride)
- replika závodního rámu, který používají týmy MS Mondraker World Cup team a
MondrakerFactoryTeam (Damien Spagnolo, Brook MacDonald, Emeline Ragot, Markus Pekoll,Fabien Barel, Andreu Lacondeguy, Florent Payet) ale i vítězové české a slovenského poháru nebo 3DH cupu.
Skutečně ostrý závodní stroj. Dlouhodobě testovaný ve Světovém poháru.
Postavený pomocí nejpokročilejších technologií - Zero Suspension System a Stealth alloy Structure.
Specifikace:
POZOR jedná se o rámovou sadu (nejde o celé kolo).
• STEALTH Structure Full Butted rám (3330 g.)
• ZERO Suspension System, 205 mm
• Fox DHX RC4 Boost Valve tlumič
• váha 3,33 kg (vel. M)
• zahrnuje: rám, tlumič, pevnou osu
• na kola 26"
• Velikosti: S
(geometrie níže)
Adjustable Geometry kit (sada adaptérů - lze objednat samostatně)
umožňuje:
• nastavit úhel hlavové trubky (0°, +/- 1°, +/-2°)
• změnit délku zadní stavby (400, 435, 445, 450 mm)
• úhel sedlové trubky • rozvor
Technologie:
Zero systém patří bezesporu mezi nejpokrokovější a nejvyváženější systémy odpružení kol. Za jeho zrodem stojí 3 z nejvýznamnějších odborníků současnoti: americký “suspension guru” Dave Weagle (autor patentů, které využívá mnoho výrobců kol: DW-link, DeltaS, Split Pivot), španělský inženýr César Rojo (vedoucí vývoje Mondrakeru, který pracoval pro KTM i Hondu) a dvounásobný světový šampión Fabien Barel. Prvotní vývoj a testování zabraly dva roky a po úspěchu na top modelech Mondraker je systém neustále vyvíjen a ‘programován’ pro všechny typy jízdy od DH po XC. Dnes jej nalezneme na všech odpružených řadách Mondrakeru. Moderní systém odpružení musí mít kromě pružení i plno dalších vlastností podstatných pro perfektní jízdu vyváženou ve všech směrech. ZERO (anglicky “nula”) má tlumič umístěn v přesně vypočtené optimalizované pozici mezi dvěma pákami systému, které spojují zadní pevný trojúhelník s rámem. To spolu s vyvážením dráhy a intenzity působení jednotlivých sil umožňuje dosáhnout výborné vlastnosti, které lze přesně vyladit pro konkrétní zaměření kola. Lze je shrnout do čtyř nul - ZERO :-)
ZERO POWER LOSS - NULOVÉ PROPRUŽOVÁNÍ
Díky přesnému vybalancování působení síly šlapání a síly pružení, má Zero systém prakticky nulové propružování při šlapání a tedy maximální efektivitu přenosu síly.
ZERO PEDAL KICK - NULOVÉ PROPÍNÁNÍ ŘETĚZU
Délka řetězu je v celé dráze pružení takřka stabilní a nedochází k žádnému nechtěnému tahu dozadu, který by mohl snížit efektivitu nebo narušit kadenci.
ZERO BRAKE INFLUENCE - NULOVÝ VLIV BRZD NA PRUŽENÍ
Průběh a efektivia zadního pružení u Zero je naprosto nezávislá na brždění. Díky tomu nedochází k žádné změně charakteristiky pružení a nechtěnému pohybu.
ZERO BUMPS - NULOVÉ ZPĚTNÉ RÁZY
Díky perfektnímu vyvážení působení jednotlivých sil a částí systému má Zero výbornou schopnost “samoabsorbce” zpětných rázů. Zero je kromě toho designováno, aby optimální výkon dosahovalo při minimálním SAG mezi 30-35%.
-----------------------
STEALTH
Stealth profilace a struktura trubek pro rámové sady Mondraker umožňuje postavit technologicky
vyspělé, odolné a přitom velmi lehké rámy (například u sjezdového rámu Summum se podařilo
dosáhnout takřka neuvěřitelných 3360 g). Ušlechtilá slitina Stealth technologie s variabilní tloušťkou stěn
a takřka neomezenou možností modelace trubek umožňuje maximálně optimalizovat každou hranu
a plochu rámu a tak dosahovat bezprecedentní torzní tuhosti a efektivity přenosu sil. V neposlední
řadě rámům dávají také nezaměnitelný Mondraker vzhled.
---------------------
Geometrie
FRAME SIZE |
|
L / 430MM |
|
M / 380MM |
|
S / 380MM |
|
A
|
HEAD ANGLE |
|
63.0º |
|
63.0º |
|
63.0º |
B
|
SEAT ANGLE |
|
73.5º |
|
73.5º |
|
73.5º |
C
|
TOP TUBE |
|
600mm |
|
575mm |
|
550mm |
D
|
CHAINSTAY |
|
440mm |
|
440mm |
|
440mm |
E
|
WHEEL-BASE |
|
1215mm |
|
1190mm |
|
1165mm |
F
|
FORK OFFSET |
|
42mm |
|
42mm |
|
42mm |
G
|
BB HEIGHT |
|
+ 10mm |
|
+ 10mm |
|
+ 10mm |
Head angle= úhel hlavové trubky, Seat angle = úhel sedlové trubky, Top Tube = délka horní rámové trubky, Chainstay = délka zadního trojúhelníku, Wheel-base = rozvor kol, Fork offset = offset vidlice, BB Height - výška středu.